BLOG DÜNYASINA ***



Neden böyle olduk, ne zaman böyle olduk bilmiyorum. Ben ilk işin çığırından çıktığı dönemleri çok net anımsıyorum oysaki. 

Eskiden bloglar öyle güzeldi ki. Herkes neredeyse birbirini tanır, en yakın dostu gibi takip eder, önerilerini dinlerdi. Eskiden diyorum çünkü buna hakkım var. 4 senedir, belki bu dünyanın en eskilerinden biri olarak bir şeyler paylaşma çabası içinde olan belki daha uzun süredir de sadece blog okuyan biri olarak blogosfer denen yeri çok iyi biliyorum.

Biz ne zaman işin içine firmalar girmeye, bizi keşfetmeye, çalışmalarında yer vermeye başladıkça dolayısıyla kıskanmaya, daha iyi olma kavgasına girdiğimizde başladı bu çirkinleşmeler. Oysaki daha sakin olabilir, sadece kendi yaptığımız işe odaklanabiliriz. Sevmediğimiz biri olursa görmezden gelip yolumuza devam edebiliriz. 

Bu hafta içinde bloguma adsız olarak hakaret, küfür yorumları bırakan kişiye açtığım dava sonucunu öğrenmeye gideceğim. Ama inanın hamileliğim son aylarımda beni böylesine üzmesi bir kenara, şu koşturmam için bile hakkımı helal etmiyorum. Ne yaptım ben? Ne yapıyorum ki hakaretleri, ağır sözleri hak edeyim şöyle bir açın bloga bakın. Beni sevmeyişi, beğenmeyişi bu kadar lafı duymama değer mi bi sebep midir?

Diyorum ya eskiden yoktu! Çok uzun süredir yazıp, blogosferde olanlar bilir. Eskiden nasıl bir olup, birlikte işler yaparız vardı. Son bir bir buçuk senedir her kafadan bir ses çıkıyor!


Sürekli bir insan karşı, alt  veya üst komşusu ne yapmış evde, neler oluyor diye düşünüp, sürekli bunlardan konuşarak nasıl bir ömür geçirir? Sahi reel hayatınızda böyle mi yapıyorsunuz? Hayır! Eee tamam, aynı işte. Bırakın herkes kendi kapısının ardında ne yapıyorsa yapasın, sevmezsen karşı komşunu görmezden gelirsin olur biter, sürekli o kapıyı zorlayıp, içerde ne var diye dikizlemekten, başkalarına anlatmaktan farkı yok bu işin.

Neden böyle olduk?

Eğer bu durumu düzeltmezsek, bundan 1-2 sene sonra bu iş nereye gider bilemiyorum. Biraz sakinleşelim!

Hepimizin küçük bir alanı var kocamaaaan dünya olan şu blogosfer de. Kim kimden iyi, kime ne olmuş, kime ne gelmiş, kim ne demiş bunları bir kenara bırakıp kimseyi kırmasak. Birilerini üzerek nerelere geliyor bilmiyorum ama biraz derin nefes alıp sakinleşmeyi öğrenelim olur mu?
Yoksa hepimiz birer canavara dönüşeceğiz!

Lütfen!


RENKLİ GÜNLER ^_^

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Blogger news

Blogroll

About